مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

arrow
خبرنامه سایت
فیسبوک صالحین
پرتال صالحین خیبری
خاکریز ما

codes and tools for blog

مربی محور - مسجد مدار

گام نخست در تربیت، طهارت است، همچنانکه گام نخست در عبادت طهارت است.

«طهارت شریعت به آب است و طهارت طریقت به تخلیه هوا و هوس و طهارت حقیقت خالی کردن قلب است از غیر حق تعالی»

عضویت در خبرنامه ایمیلی
امکانات سایت
دیگر پایگاه های ما
آخرین نظرات
دوستان صالحین
دفاتر مراجع عظام تقلید

۱۵ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

هرگاه مربی تربیتی در بهره‌گیری از عوامل معنوی کوتاهی به خرج دهد، گروه با مشکل عدم تعادل در بهره‌گیری معنوی مواجه خواهد بود. اتفاقی که عواقب ناگواری را در قدم اول متوجه گروه و در قدم بعدی متوجه اجتماع خواهد ساخت، چرا که رشد ناهمگون همواره و در هر فضایی آسیب‌های خاص خود را به همراه داشته است.

خطرناک‌ترین آسیبی که در این زمینه در قدم اول متوجه مربی و متربی گروه نامتعادل خواهد بود بزرگ شدن غیر واقعی انسان‌هاست. اتفاقی که منجر به تاریکی باطنی است. باد شدن بادکنک‌وار انسان که از آن به عنوان استدراج نام برده می‌شود. استدراج یکی از خطرنا‌ک‌تریت اتفاقاتی است که بندگان خدا ممکن است به آن مبتلا شوند و به این معناست که انسان مبتلا به استدراج، چنان غرق در نعمت‌های الهی خواهد شد که متوجه رذایل اخلاقی خود نمی‌شود. مانند کسی که به صورت مداوم به فکر پرکردن انبار خود باشد،غافل از این‌که موش‌های زیادی در انبار لانه دارند.
مراد و مرید بازی در تشکیلات‌، غرور، عُجب، بی‌حیایی، روشن‌فکر مآبی و حتی محصور شدن در حُریت از دیگر آثار خطرناکی است که در صورت برهم خوردن تعادل معنوی متوجه گروه و اعضای آن خواهد بود. نگاهی دقیق به تاریخ نیز بیان‌گر این است که همواره عدم تعادل معنوی، نتایج خطرناکی را در پی داشته، چنان که ایجاد جریان بیمار وهابیت یا زایش دیگر نحله‌های انحرافی که از تهدیدهای جدی در سیستم‌های تربیتی به حساب می‌آید نیز محصول این جریان است.

۴ نظر ۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۰:۳۰
م. انصاری

یکی از موضوعات بسیار مهمی که اعضای حلقه ها و مخصوصا مربیان باید توجه داشته باشند ، استفاده از محبت اهل بیت و مخصوصا حضرت ارباب بی کفن امام حسین(ع) میباشد.لذا حلقه های ابتدایی پایگاه شهدای بیت الله شهرستان فسا ، این ابتکار و ایده جدید رو به کار برده است.

برگزاری هیات امام حسین توسط خود اعضای ابتدایی حتی سخنران و مداح و کار های جانبی دیگر.

در حال حاضر چندین جلسه مراسمات جشن ( عید بزرگ شیعه یعنی عیدغدیر ) و عزاداری امام حسین برگزار شده است که واقعا ثمرات و برکات خوبی داشته است.

لذا توصیه میشود برای پیوند نیرو با اهل بیت از این جور برنامه ها استفاده گردد.

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت مسجد بیت الله به نشانی http://beytolah.ir مراجعه نمایید

۳ نظر ۲۷ آذر ۹۲ ، ۱۰:۵۸
م. انصاری

چند ماه پیش مطلبی را با عنوان "گام به گام عملی و مستند دوستی و انس با روح یک شهید" در سایت mirzabeigi.com دیدم که راهکاری برای دوستی و انس با شهدا ارائه کرده بود که به نظر عملی و قابل اجرا آمد. از چند ماه پیش این طرح رو به صورت آزمایشی در یکی از حلقه های صالحین دوره راهنمایی اجرا کردیم و الحمدالله الان برکات اجرای این طرح در اعضای این حلقه کاملا مشخص شده است و برنامه ریزی های لازم برای اجرا در تمام حلقه ها در حال انجام است.

لازم دیدم این طرح خوب رو برای معرفی خدمت همه مربیان و سرگروه ها منتشر کنم.

نکته اینکه برای اجرای این طرح در میان حلقه ها:

برای ارتباط بیشتر با شهید ؛ شهدایی برای انتخاب به عنوان دوست با اولویت هایی معرفی شدند:

1. شهدای پایگاه و محل و یا شهید خانواده و فامیل

2.شهدایی که خانواده آنها در قید حیات بوده و در محل ساکن هستند.

3.شهدایی که وصیت نامه و زندگی نامه ای از آنان در دست رس باشد.

4.شهدای نوجوان و دانش آموز(برای حلقه نوجوانان)

۹ نظر ۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۷:۲۰
م. انصاری

یکی از آفت‌هایی که برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های تربیتی را تهدید می‌کند، تک گویی مربی، معلم، تشکل و هر مدعی دیگر تربیت از این قسم است.
این تک گویی یا منولوگ از کجا آمده است؟ این سخن که تربیت در گذشته مربی محور بوده و اکنون باید شاگرد محور باشد، حاصل جمع دو اشتباه است. نه تربیتِ گذشته – دست کم در این مرز و بوم- مطلقا مربی محور بوده و نه شاگرد محوری افراطیِ امروزی رواست. لکن آنچه باید مورد توجه قرار گیرد اینکه اگر در گذشته مربی، مبلغ، خطیب، بیشتر متکلم وحده بوده‌اند و مستمع، مستمع! اکنون زمانه، زمانه دیگری است. اصلا خودِ دوگانه‌ی خطیب- مستمع دارد به صورت زیرپوستی می‌گوید که من باید حرف بزنم و تو باید بشنوی؛ سکوت کنی و بشنوی! و اگر سخن در تو نافذ نمی‌افتد مشکل از گیرنده است! رو دفع شر موش کن، بعد بیا و اندر جمع گندم کوش کن! و قص علی هذه...
تک گویی یا منولوگ شاید در جامعه سنتی‌ای که تک‌صدایی اگر بازرترین ویژگی‌اش نباشد، یکی از ویژگی‌های بارزش هست، چالش چندانی بوجود نیاورد، اما در جامعه امروز که منابع اطلاعات وسیع، بی شمار، متنوع و دردسترس‌اند، موفقیتش بعید به نظر می‌رسد. انسان 50 سال پیش در خانواده و مسجد و بازار همان را می‌شنید که در کوچه و کتاب و کاروان، اما امروز خانواده و مسجد و بازار هر کدام حرف خودشان را که می‌زنند هیچ؛ کوچه و کتاب و کاروان هم جایشان را داده اند به، گوگل و دانشگاه و ماهواره.
بی شک فرهنگی که ریشه‌ی هزار ساله دارد دست‌های نامرئی‌اش را روی سر ما هم کشیده است و طبیعی است که در سایه این گرایش به بالا نشینی، تفاوت عصر و تغییر نسل، را نبینیم و بر همان مشی برانیم که رانده‌اند؛ حال آنکه صداها و نواها و فریاد‌ها در جامعه امروز بی‌شمارند، و هر لحظه به رنگی بت عیار در می‌آید. در چنین زمانه‌ای آیا همان تک‌گویی و منولوگ جواب می‌دهد؟

 امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که شیخ برای اینکه حرفش به گوش نوجوان فیس بوک باز و گیم نت‌برو، برسد باید از منبرش بیاید پایین.

۳ نظر ۲۴ آذر ۹۲ ، ۱۴:۵۶
م. انصاری

فرقه‌گرایی، استفاده نادرست از فناوری‌های روز و ماهواره، ارتباط نامتعارف با جنس مخالف، اعتیاد و فعالیت‌های هرمی در صدر تهدیدات خطر آفرین در حوزه دانش‌آموزی کشور هستند.

همیشه رودست خوردن دردناک‌تر از ضربه رو در رو است؛ ضربه از جایی که فکرش را نمی‌کنی یا اصلاً جبهه‌ای برایش تعریف نکرده ای. عدم هوشیاری یعنی همان عدم تعریف جبهه که گاه خسران غیرقابل جبرانی عاید کشور می‌کند. قطعاً هر چه مقصد این خسارت حساس‌تر و کلیدی‌تر باشد، سرمایه‌گذاری طرف مقابل بیشتر و البته که ضریب آسیب‌پذیری در آن حوزه بالاتر می‌رود.

با در نظر گرفتن حساسیت داشتن و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای یک کشور حوزه دانش‌آموزی از جمله عرصه‌های در معرض خطر است که نادیده گرفتن انگیزه دشمن برای وارد ساختن ضربه از این ناحیه جز ساده انگاری نابخشودنی نیست. به عبارتی انکار وجود این تهدید پاک کردن صورت مسئله است که گهگاه از سوی مقامات آموزش و پروش مطرح می‌شود.

در این بین، به تازگی سردار محمد صالح جوکار، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، از وجود 15 نوع تهدید و آسیب در حوزه دانش‌آموزی خبر داد و گفت: «از جمله این تهدیدها ترویج فرقه‌های کاذب اعم از شیطان‌پرستی و دیگر نحله‌های منحرف فکری است.»

رشد 100 درصدی بزهکاری کودکان و نوجوانان:

طبق آخرین آماری که از سوی کانون اصلاح و تربیت اعلام شد، سال گذشته آمار مددجویان این مرکز رشد 100 درصدی داشته که بر این اساس 13 درصد آنها را افراد بی‌سواد، 40 درصد را با سواد تا مقطع ابتدایی، 43 درصد را با مدرک سیکل و 4 درصد را مقطع دبیرستان تشکیل می‌دهند.

۱ نظر ۲۳ آذر ۹۲ ، ۱۲:۵۱
م. انصاری

سامانه پاسخگویی شجره طیبه صالحین (pasokhgooi.ir) مرکز تولید اندیشه تنها پل ارتباطی فعالان صالحین با این مرکز است که مربیان و سرگروه ها می توانستند از این طریق با کارشناسان و اساتید صالحین ارتباط داشته و سوالات خود را مطرح نمایند. اما مدتی است که این سامانه دیگر پاسخگوی سوالات مطرح شده نیست و تماس با شماره این مرکز نتیجه ای جز "این شماره در شبکه موجود نمی باشد" در پی ندارد.

این در حالیست که پرتال صالحین(salehin.ir) نیز قسمتی را با عنوان ثبت نام در این پرتال قرار داده و تاکید نموده به محض وارد کردن رایانامه پیامی را در صندوق دریافت خود مشاهده خواهید کرد که با انجام مراحل آن می توانید به صورت هم زمان و به سادگی  از امکاناتی از قبیل ایجاد سایت، استفاده از دوره های آموزشی، شرکت در آزمون ها آنلاین، طرح پرسش مسائل دینی، تولید محتوای تربیتی، بصیرتی، معرفتی و مهارتی، عضویت در انجمن ها و تالارهای گفتگو و شبکه های مجازی استفاده نمایید که البته بارها تلاش ما برای عضویت تاکنون بی نتیجه مانده است و هرگز پیامی در صندوق دریافت ما از این سایت دیده نشد.

۲ نظر ۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۳:۲۱
م. انصاری

ما خیال می‌کنیم که داشتن یک تشکیلات اسلامی کار آسانی است و کار ندارد که ده تا آدم دور هم جمع شوند و یک اسم و اساسنامه و یک نمودار تشکیلاتی و … تمام شود. خیر، این جور نیست. اگر به تجربه‌های شخصی خود بنگرید می‌بینید که مشکل بزرگ، داشتن یک تشکیلات در درون یک یک ماست. زیرا که ما به این آسانی‌ها آدم نمی‌شویم. بر سر راه انسان شدنمان صدها عقبه صدها تنگه وجوددارد که اولاً باید تنگه‌ها را بشناسیم. ثانیاً باید توانائیش را داشته باشیم و تازه از یک تنگه عبور می‌کنیم. خیال‌می‌کنیم تمام‌شد‏. می‌بینیم عجب! تنگه‌های سخت‌تر بر سر راهمان است و این، لحظه‌ی مرگ انسان است.
شما می‌دانید زمانی تشکیلات سازمان مجاهدین خلق، به‌عنوان یک آرزو بود که‌ ای‌کاش حزب جمهوری اسلامی از نظر تشکیلاتی مثل سازمان مجاهدین خلق می‌بود. زیرا آن تشکیلات به تعبیر خودشان هم تشکیلات آهنین بود. آن‌ها در نامه‌ای که به امام یا رئیس جمهور نوشته ‌بودند، سخت مغرور شده ‌بودند که ما با تشیکلات آهنین خود چنین و چنان خواهیم کرد! البته این نوع تشکیلات بوجود آوردنش هنر می‌خواهد ولی این آرمان شماها نیست.
مهم این است که در داخل یک تشکیلات، آن آزادی‌های انسان‌ساز حفظ شود. تشکیلاتی که طبق نامه‌ی آن خانم در مجله‌ی راه‌زینب می‌نویسد که برایم شوهر تشکیلاتی انتخاب کردند و هر چه گفتم نمی‌خواهم، گفتند نمی‌شود، دست تشکیلات است!
ما وقتی می‌خواستیم حزب جمهوری اسلامی را بوجود بیاوریم هرگز در پی ایجاد یک چنین تشکیلاتی نبودیم، ما مؤسسین هرگز نمی‌خواستیم یک چنین چیزی بوجود آوریم مثل یک سربازخانه و یک اردوی کار اجباری. ما از اول گفته بودیم که امتیاز بزرگ اسلام این است که می‌خواهد با حفظ آزادی‌های انسان، انسان‌ها را بسازد. تشکیلاتی اسلامی است که می‌کوشد تا انسان‌ها را همسو کند نه این‌که انسان را قالبی بسازد. کی ما اصلاً در اسلام می‌خواسته‌ایم انسان قالبی بسازیم تا پی آن باشیم که تشکیلاتمان هم قالبهای آهن باشد؟

 

یادداشت شفاهی حاصل تدوین بخشی از سخنان آیه الله بهشتی پیرامون تشکل

۲ نظر ۱۹ آذر ۹۲ ، ۱۹:۲۹
م. انصاری

یکی از اصولی که مربی باید در تربیت به آن توجه کند، اصل تفاوت های فردی است. در قرآن کریم آیاتی وجود دارند که تفاوت ها و برتری بین افراد را تشریح می کند؛ تفاوت های در خلقت و در عمل و در محیط های گوناگون، و شکی نیست که این تفاوت های بین افراد ناشی از حکمت الهی است زیرا همین تفاوت است که آنان و اجتماع را به سوی تکامل مستمر سوق می دهد؛ به طوری که اگر بشر مانند زنبور عسل، یکنواخت خلق شده بود، حسّ ترقی طلبی و بلندپروازی انسانی در نهاد او وجود نداشت و آن صورت تکامل ترقی برای انسان نبوده علی(ع) می فرمایند: «خیر مردم در تفاوت آنهاست و اگر همه مساوی باشند هلاک می شوند». در قرآن کریم نیز آمده است:
«ما لکم لا ترجون لله وقاراً2... و قد خلقکم أطواراً؛ چرا در برابر خدایی که شما را گوناگون و مختلف آفریده است تعظیم نمی کنید». یا در حدیث شریف از رسول خدا(ص) نقل شده است که ما گروه انبیا مأموریت داریم که با مردم در حدود عقلشان سخن بگوییم. مربی شایسته باید به این اصل تفاوت های فردی توجه کند و بر اساس توانایی و توانمندی مربی خود از او توقع داشته باشد. خصوصاً اگر والدین به این اصل توجه نکنند، مجبور خواهند بود، فرزندان را با هم مقایسه کنند. این امر، حسّ حسادت و کینه ورزی را در فرزندان شعله ور می نماید.
تفاوت های فردی سه بخش دارد: تفاوت های جسمانی، تفاوت های نفسانی، تفاوت های عاطفی و اخلاقی.

۷ نظر ۱۵ آذر ۹۲ ، ۱۰:۳۰
م. انصاری

کسانی که در مصدر و بستر تربیت قرار می گیرند بایستی ابتدا به تربیت خود بپردازند. یک انسان تربیت شده قادر خواهد بود که بعنوان مربی نقش خود را خوب ایفا کند. در بیماری های ویروسی و واگیردار، معمولاً ما شخصی را که مبتلا به بیماری می باشد، از استفادة مشترک از وسایل منع می کنیم زیرا انتقال میکروب باعث بیمار شدن افرادی است که در آن محیط زندگی می کنند. در خانواده ای که پدری عصبانی، پرخاشگر، بدزبان یا مادری مضطرب، وسواسی و افسرده وجود دارد، مسلماً در روحیه فرزندان اثر منفی می گذارد. علی(ع) می فرمایند: «هر کس در مصدر تربیت قرار می گیرد قبل از پرداختن به تربیت دیگران ابتدا باید به تربیت خود بپردازد». خداوند در سوره تحریم فرموده است:
«یا أیها الّذین ءامنوا قوا أنفسکم و أهلیکم ناراً؛ ای کسانی که ایمان آورده اید خودتان و خانواده تان را از آتش دوزخ حفظ کنید».


رسول خدا(ص) می فرمایند: «بهترین شما کسی است که نسبت به خانواده اش نیک رفتارتر باشد و من نسبت به خانواده ام نیک رفتار تر هستم».

۲ نظر ۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۱:۰۳
م. انصاری

برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس نباید کودکان و نوجوانان را فراموش کرد.

زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثارگران و سلحشوران هشت سال دفاع مقدس وظیفه‌ای مهم و همگانی است که در راستای آشنا کردن نسل‌های آینده با فرهنگ دفاع مقدس و انتقال روحیه پایداری در برابر تجاوز و حماسه‌آفرینی در تقابل نابرابر با دشمنان دین مبین اسلام و در نتیجه سرافرازی میهن اسلامی به نوجوانان این مرز و بوم نقش موثری را ایفا می‌کند.

قطعا یکی از وظایف اصلی حلقه های صالحین انتقال ارزشهای دفاع مقدس به جوانان و به خصوص نوجوانانی است که در بعد زمانی فاصله زیادی با این موضوع دارند و متاسفانه در حوزه ادبیات دفاع مقدس نیز چندان جدی گرفته نشده اند.

مصداق سازی یکی از راه های آشنایی و توجه نوجوانان به مقوله دفاع مقدس است.شرح زندگی و مجاهدت نوجوانانی که در طول هشت سال دفاع مقدس کم هم نبوده اند از حسین فهمیده تا حکایت آن 23 نفر

شهید مهرداد عزیزاللهی شهیدی که امام خمینی(ره) بر بازویش بوسه زد از آن دست نوجوانان غیوری بود که در سن 14 سالگی در جبهه حضور یافت و همزمان با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، در سنگر علم و دانش و تا قبل از شهادت درس خود را تا سال سوم هنرستان در رشته برق الکترونیک ادامه داد.
شهید «مهرداد عزیز اللهی» در سال 1364و در سن بیست سالگی درعملیات کربلای 4 در جزیره «ام الرصاص» در حال غواصی به شهادت رسید و جاودانه شد.

اوایل جنگ که مهرداد تازه به جبهه رفته بود مصاحبه ای با وی انجام و از تلویزیون پخش می شود. امام خمینی(ره) هم آن فیلم را دیده بود و خواسته بودند تا مهرداد را ببرند پیش ایشان. امام مهرداد را می‌بینند و بازوی او را بوسه می‌زنند و او هم دست امام را می‌بوسد.



۵ نظر ۱۰ آذر ۹۲ ، ۱۰:۳۰
م. انصاری

سه نمونه (موردکاوی) عجیب در کربلا (الهام‌بخش در بحث نقش‌ها و نیز جایگاه تشکیلاتی حضور فرد):

نمونه اول: چرا بر سیاهى لشکرشان افزودى؟ (داستانی از عطاء بن ابى رباح [مفتى اهل مکّه، وفات یافته سال 114 ه. ق‏] مى‏گوید: مردی را دیدم کور شده بود، او در سپاه عمر سعد در کربلا حضور داشت، از او پرسیدم: «چرا چشمانت کور شده است؟» گفت: من در کربلا در روز عاشورا (در میان لشکر عمر سعد) حاضر بودم، ولى نه نیزه‏اى انداختم، و نه شمشیر زدم و نه تیرى افکندم‏...)

نمونه دوم و سوم: تماشا ممنوع! (داستان هرثمةبن سلیم و عبیدالله‌بن‌حر)

تبیین و توضیح:

۲ نظر ۰۹ آذر ۹۲ ، ۰۰:۱۰
م. انصاری

تقریری مدیریتی از لعن‌های زیارت عاشورا

همه نیروها بسیج شدند، همه منابع انسانی دست به دست هم دادند، هر کس یک گوشه کار را گرفت تا کاری زمین نماند...

یکی رفت پی تهیه شمشیر، یکی سپر، یکی نیزه، یکی تیر و کمان...کارها خوب تقسیم شده بود.

برای این‌که همه در این کار سهیم باشند خیلی دقت کردند، 30 هزار نفر با دقت چیده شدند، حتی عده‌ای برای این‌که نقشی داشته باشند و از دیگران عقب نیفتند گونه دیگری خدمت کردند: عده‌ای مسؤول تجهیز زین اسب‌ها شدند، عده‌ای مسؤول بستن لجام بر دهنه اسب‌ها شدند، حتی بر روی جزئیات هم دقت می‌کردند تا اشتیاهی صورت نگیرد...عجب صحنه رقابتی شده بود!

عده‌ای هم فقط آمده بودند که "آمده باشند"، چون اثر "سیاهی لشکر" را در جنگ روانی می‌دانستند، می‌دانستند "نفْس حضور" می‌تواند دل‌ها را خالی کند و یا دل بچه‌ها را بهتر بلرزاند.

فلذا همه شمر و سنان و خولی و عمر سعد نبودند، اما همه مشمول لعن قرار گرفتند؛ همه سنگ تمام گذاشتند تا حسین بهتر کشته شود...لااله الا الله...لعنت بر تمامشان

لعن الله امة اسرجت/ الجمت/ تنقبت/ تهیات/ شایعت/ بایعت/ تابعت/.../اللهم العنهم جمیعا

حاشیه: در این‌جا سیاهی لشکر هم حساب است، پس خوشا به حال سیاهی لشکر امام، خوشا بر چای‌ریز و کفش جفت‌کن‌هایش!


کاش ما هم برای امام‌مان این قدر تشکیلاتی باشیم!


۰ نظر ۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۰:۳۰
م. انصاری

نکته‌ى دیگر، کار جمعى، تعاون و همکارى با یکدیگر و همت بلند است. کودکان و همچنین جوانان را از آغاز عادت بدهیم که با همتِ بلند نگاه کنند. مسائل گوناگونى وجود دارد که اینها را باید در سطح دنیا دید، در سطح جهانى باید مشاهده کرد، نه در سطح منطقه‌اى، چه برسد به این که انسان بخواهد آنها را در سطح کشورى یا در سطح ولایتى و استانى ببیند.

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان و اساتید دانشگاه‌های خراسان شمالى‌ 1391/07/20

۰ نظر ۰۴ آذر ۹۲ ، ۱۰:۳۰
م. انصاری

متن زیر سخنان امام موسی صدر در باب ضرورت بازنگری در شیوه‌های تبلیغ دین است که در جمع شمار زیادی از روحانیون بویژه شیخ مرتضی حائری، سید محمد باقر سلطانی، مرتضی مطهری، کاظم شریعتمداری و ... بیان شده است. بطور کلی می توان این مطالب را به عنوان فلسفه کار تشکیلاتی بیان نمود.

توصیه این است که عزیزانی که تمایل دارند در مورد چرایی کار تشکیلاتی و اهمیت آن در جامعه دینی بیشتر بدانند حتما این مطلب را مطالعه کنند.

 

بسم اللَّه الرحمن الرحیم. الرحمن، علّم القرآن، خلق الانسان، علّمه البیان، الشمس و القمر بحسبان، و النجم و الشجر یسجدان، و السماء رفعها و وضع المیزان، ألّا تطغوا فى المیزان (55: 1-8)

۰ نظر ۰۳ آذر ۹۲ ، ۱۱:۴۷
م. انصاری

یادداشت:

کمیل نقی پور*: با گسترده شدن فعالیت گروه های صالحین و لزوم استاندارد سازی جلقه ها ، تصمیم گرفته شد تا نیروهای مستعد حلقه های دیگر در یک حلقه صالحین جدید گرد هم جمع شوند تا پس از طی آموزش هایی در اینده نزدیک به عنوان کمک مربی به حلقه های صالحین دیگر تزریق شوند.

نام حلقه صالجین جدید که برگرفته از عبارت نورانی امام علی (ع)  وبا استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حلقه “اهل البصر” یا همان یاران ولایت انتخاب شد.

دوره اول آموزشی حلقه اهل البصر مهر ماه سال گذشته و به استعداد ۳۰ نفر برگزار شد. کتاب محوری این دوره حماسه حسینی شهید مطهری ئ استاد طرح برادر حسن پارسا بود . پس ازگذشت یک سال ، تعداد ۱۶ نفر توانستند امتیازهای لازم را برای کمک مربیگری در رده نوجوانان به دست آوردند. در سال جدید آموزشی نیز ۳۰ نفر از اعضای فعال و مستعد حلقه های دیگر توانستند اواخر تابستان امتیازهای لازم را برای ورد به حلقه صالحین اهل البصر کسب کنند.

در دوره آموزشی جدید کتاب محوری ، کتاب انسان و ایمان شهید مطهری انتخاب شده اند و مربی های آموزشی این دوره نیز برادر سید حسن مرتضوی می باشد.

۱ نظر ۰۱ آذر ۹۲ ، ۱۱:۲۰
م. انصاری
Susa Web Tools