شاخصه های مدیریت حلقه های صالحین( قسمت دوم )
شاخصه های مدیریت حلقه های صالحین( قسمت دوم )
ی : شنیدن سخنان دیگران
از صفات یک سرگروه یا مربی آگاه ، سعة صدر و گوش دادن به حرف همة اعضاست . سرگروهها و مربیان موفق ، شنوندگان خوبی هستند .
ک : نگرش جامع
در برنامهریزی حلقه های صالحین ، جامعنگر باشیم تا توجه به مسألهای سبب اخلال در مسایل دیگر نشود.
ل : فازبندی
اقدامات و برنامهها در حلقه ها باید زمانبندی شده و مرحله به مرحله
(تدریجی) انجام گردد ، چنان که خداوند قادر و توانا در آفرینش آسمان و زمین
چنین کرد.
م : صبر و استقامت
* یکی از صفات سرگروهها و مربیان ، صبر و استقامت است ، زیرا که صبر، انسان را به شهد موفقیت میرساند.
ن : ایمان به هدف
سرگروهها و مربیان حلقه های صالحین باید چنان در ایمان به هدف و
آرمان خود ، استوار و مطمئن باشند که انحراف افراد ، نتواند ایشان را
دچار تزلزل و سستی کند.
س : تقسیم کار
تقسیم کار یکی از اصول حلقه داری و زندگی جمعی است . ( کلمه « وارد » به معنی کسی است که مسؤول آب آوردن است )
ق : دقت در رفتار
هر کس پست یا مسؤولیتی میگیرد، باید در رفتارهای خویش دقت زیادی داشته باشد چون اخبار مربوط به مسؤولین بسیار زود منتشر میشود.
ز : میانه روی در هزینه
در جبران خدمات اعضای گروه ، باید اعتدال داشت ، نه آنقدر که ایشان در
مضیقه قرار گیرند و مایوس و ناراضی شوند و نه آنقدر بذل و بخشش که به
ورشکستگی و شرمندگی مربی و سازمان کشیده شود.
ف : کیفیت کار
* آنچه که باید در یک حلقه صالحین ، در مورد عملکرد افراد ، معیار و اصل باشد، کیفیت و بازدهی کار آنهاست، نه مقدار و کمّیت آن.
در شاخصه های مدیریت حلقه های صالحین ، حدود 54 شاخصه دیگر وجود دارد که به علت اهمیت کمتر نسبت به شاخصه های گفته شده ، از بیان آنها صرفنظر شده است .
من از دزدان مطالب شما هستم که لینکتون کردم و حالا انتظار دارم منو هم لینک کنید!!
خدا قوت.
یاحسین./