مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

arrow
خبرنامه سایت
فیسبوک صالحین
پرتال صالحین خیبری
خاکریز ما

codes and tools for blog

مربی محور - مسجد مدار

گام نخست در تربیت، طهارت است، همچنانکه گام نخست در عبادت طهارت است.

«طهارت شریعت به آب است و طهارت طریقت به تخلیه هوا و هوس و طهارت حقیقت خالی کردن قلب است از غیر حق تعالی»

عضویت در خبرنامه ایمیلی
امکانات سایت
دیگر پایگاه های ما
آخرین نظرات
دوستان صالحین
دفاتر مراجع عظام تقلید


از چندی پیش با تحقیق و مشورت تعدادی از روحانیون آشنا با این مسائل  تصمیم گرفتیم برای ترویج و گسترش تفکر صالحینی وارد این فضا شویم.

امام خامنه ای (مدظله):

امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطىِ بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جاى دنیا مىرسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه ى کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقىِ فکرى قرار داریم. این کارزار فکرى به هیچ وجه به زیان ما نیست ؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آنچه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامى و انبارهاى معارف الهى و اسلامى – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.

فیسبوک صالحین خیبری

نظرات  (۱)

۰۵ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۵۰ شهید گمنام

برای استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک آیت‌ الله العظمی خامنه‌ای مقام معظم رهبری اظهار نظر کرده‌اند که این سخنان می‌تواند فصل الخطابی باشد برای کاربران این شبکه که می‌تواند در نهایت معیار تصمیم‌گیری واقع شود.

متن استفتاء و پاسخ مقام معظم رهبری درباره فیس ‌بوک بدین شرح است:

متن سؤال:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

آیت‌الله خامنه‌ای

با سلام و احترام

با توجه به اینکه وب‌سایت فیس بوک در ایران فیلتر شده است، آیا ورود به چنین سایتی صرفا برای ارتباط با دوستان و بدون هیچ فعالیت سوء، علیه منافع ملی جمهوری اسلامی اشکال دارد؟با تشکر

باسمه تعالی

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

به‌طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعى ندارد. موفق و مؤید باشید.

حکم مقام معظم رهبری در شکل فتوا بیان شده است یعنی تشخیص مصداق به عهده مکلف گذاشته شده است و تنها به بیان حکم کلی بیان شده است؛ تشخیص اینکه آیا این شرایط در مورد فعالیت در فیس بوک صادق است یا خیر به عهده مکلفین گذاشته شده است.

نکته‌ای که در حکم حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مشخص است این است که در صورتی که این فعالیت موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود جایز نیست در حالی که ماهیت شبکه‌های مجازی بر پایه جمع‌آوری اطلاعات است و هر‌چه استفاده‌کنندگان آن بیشتر باشند و در استفاده از آن محدودیت کمتری برای خویش قائل باشند اطلاعات بیشتری را برای این شبکه‌های اطلاعاتی فراهم می‌کنند و در نتیجه منجر به تقویت دشمنان از لحاظ اطلاعاتی خواهند شد.

به نظر می‌آید این حکم نه حرام بودن مطلق فعالیت در این سایت را می‌رساند و نه جایز بودن آن را اثبات می‌کند بلکه به نوعی فیمابین است. به هر حال تشخیص مصداق این حکم به عهده خود کاربران و استفاده‌کنندگان این شبکه اجتماعی است.

پاسخ:
سلام علیکم
ممنون از راهنمایی ها شما
ما با تحقیق و مشورت تعدادی از روحانیون آشنا با این مسائل برای عمل به فرمایش حضرت آقا (اگر وارد این میدان بشویم و آنچه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامى و انبارهاى معارف الهى و اسلامى – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست) تصمیم گرفتیم برای ترویج و گسترش تفکر صالحینی وارد این فضا شویم.

آنچه که روشن است این است که پاک کردن صورت مسئله راه حل نیست در حال حاضر تعداد زیادی از هموطنان ما عضو فیسبوک هستند و هر روز هم تعداد بیشتری عضو خواهند شد
عدم حضور ارزشی ها و بچه حزب اللهی ها فضا رو برای سایرین باز خواهد کرد تا افکار و عقاید رو به هر سمتی که می خواهند هدایت کنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Susa Web Tools