مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

arrow
خبرنامه سایت
فیسبوک صالحین
پرتال صالحین خیبری
خاکریز ما

codes and tools for blog

مربی محور - مسجد مدار

گام نخست در تربیت، طهارت است، همچنانکه گام نخست در عبادت طهارت است.

«طهارت شریعت به آب است و طهارت طریقت به تخلیه هوا و هوس و طهارت حقیقت خالی کردن قلب است از غیر حق تعالی»

عضویت در خبرنامه ایمیلی
امکانات سایت
دیگر پایگاه های ما
آخرین نظرات
دوستان صالحین
دفاتر مراجع عظام تقلید

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

  امام صادق علیه السلام از پدران بزرگوارش روایت می کند که موسى بن عمران علیه السّلام گفت: بار خدایا آنهائى که در روز قیامت، روزى که سایبانى جز سایبان تو نیست؛ در سایه عرش تو قرار می گیرند،چه افرادى هستند؟ خداوند متعال فرمود: کسانى که دلشان پاک باشد، کسانى که به مسجدها می‏روند و در آنجا مأوا ­گیرند، همان گونه که عقاب‏ه ا به آشیانه‏ هاى خود پناه می‏برند. (برقی، ١٣٧١ق، ج١، ص:١٦)

 دو رکنِ والدین و محیط در تربیت از اهمیت فراوانی برخورداراند. وقتی والدین به عنوان مربیان اصلی فرزند، دغدغه‏ی تربیت سالم و دینی او را داشته باشند، طبیعی است که به دنبال محیطی سالم و نورانی برای رشد و تعالی فرزند خود باشند و با تلاش­هایی که خود آنان در راستای تربیت فرزندان انجام می­دهند، مکمّل خوبی برای تغذیه‏ی تربیتی او خواهند شد. در این میان چه محیطی را بهتر و نورانی­تر از مسجد میتوان یافت؟

   مسجد مکان مقدّسی است که در ابتدا تداعی‌کنندۀ نماز جماعت و مراسم‌های دینی و مذهبی در ذهن می‌باشد، امّا اسلام مسجد را پایه‌گذاری نمود تا افزون بر دعا و نیایش و عبادت، کانون تعلیم و تربیت و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی نیز باشد. یکی از کارکردهای مهمّ این نهاد مقدّس، کاربری آن در خصوص امور تربیتی و آموزشی است. این مکان با کارکردهای بسیار زیادی که دارد، می‌تواند والدین و تمامی دست‌اندرکاران تربیت را کمک نموده و راه‌گشای بسیاری از مشکلات تربیتی آنان به شمار رود و از این طریق می‌توانند استعدادهای فطری خداجویانه کودکان و نوجوانان خود را بیدار نگه‌داشته و باعث تقویت باورهای مذهبی و اعتقادی آنان شوند.

۴ نظر ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۳۸
م. انصاری
Susa Web Tools