مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

arrow
خبرنامه سایت
فیسبوک صالحین
پرتال صالحین خیبری
خاکریز ما

codes and tools for blog

مربی محور - مسجد مدار

گام نخست در تربیت، طهارت است، همچنانکه گام نخست در عبادت طهارت است.

«طهارت شریعت به آب است و طهارت طریقت به تخلیه هوا و هوس و طهارت حقیقت خالی کردن قلب است از غیر حق تعالی»

عضویت در خبرنامه ایمیلی
امکانات سایت
دیگر پایگاه های ما
آخرین نظرات
دوستان صالحین
دفاتر مراجع عظام تقلید

یادداشت:

کمیل نقی پور*: با گسترده شدن فعالیت گروه های صالحین و لزوم استاندارد سازی جلقه ها ، تصمیم گرفته شد تا نیروهای مستعد حلقه های دیگر در یک حلقه صالحین جدید گرد هم جمع شوند تا پس از طی آموزش هایی در اینده نزدیک به عنوان کمک مربی به حلقه های صالحین دیگر تزریق شوند.

نام حلقه صالجین جدید که برگرفته از عبارت نورانی امام علی (ع)  وبا استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حلقه “اهل البصر” یا همان یاران ولایت انتخاب شد.

دوره اول آموزشی حلقه اهل البصر مهر ماه سال گذشته و به استعداد ۳۰ نفر برگزار شد. کتاب محوری این دوره حماسه حسینی شهید مطهری ئ استاد طرح برادر حسن پارسا بود . پس ازگذشت یک سال ، تعداد ۱۶ نفر توانستند امتیازهای لازم را برای کمک مربیگری در رده نوجوانان به دست آوردند. در سال جدید آموزشی نیز ۳۰ نفر از اعضای فعال و مستعد حلقه های دیگر توانستند اواخر تابستان امتیازهای لازم را برای ورد به حلقه صالحین اهل البصر کسب کنند.

در دوره آموزشی جدید کتاب محوری ، کتاب انسان و ایمان شهید مطهری انتخاب شده اند و مربی های آموزشی این دوره نیز برادر سید حسن مرتضوی می باشد.

در این دوره، سال آموزشی به چهار ترم تقسیم شده که اعضا در هر ترم آموزش هایی را کسب می کنند. البته فعالیت ها در سه حوزه فعالیت های عمومی ، فعالیت های تیمی و فعالیت های تربیتی تقسیم شده است .

فعالیت های عمومی شامل جلسات،آموزش ها، سیر مطالعاتی ، وبلاگ و …

به عنوان مثال بر اساس تقویم آموزشی یک عضو حلقه اهل البصر در پایان ترم پاییزه ، شیوه مطالعه و نت برداری را فراگرفته است، در کلاس فضای مجازی شرکت کرده ، در دو جلسه، آموزش های لازم برای فن بیان را می آموزد و در دو جلسه نیز در کلاس های شوق نویسندگی شرکت دارد.

تمام این آموزش ها نیز در دل همان جلسات هفتگی  است به این معنا که ۴۵ دقیقه اول جلسه به سیر مطالعاتی اختصاص دارد و ۴۵ دقیقه دوم برتنامه های آموزشی دنبال می شود.

فعالیت های تیمی بر این اساس است که اعضای گروه به دسته های پنح نفره تقسیم می شوند و متاسب با زمان برخی فعالیت های را به صورت پروژه ای به اتمام می رسانند. در اینجا دو موضوع مورد هدف است ، ۱) توجه به علاقه مندی اعضا و ۲) ایجاد همدلی و بالابردن حس تعاون در میان آنان

این دسته از فعالیت ها شامل  نشریه، تحقیق و پژوهش بدرباره موضوعات مورد علاقه، فعالیت های چند رسانه ای، انجام کارهای عام المنفعه و …

و دسته سوم فعالیت تربیتی است. درباره فعالیت تربتی باید این نکته را یادآور شد که تمام تلاش این است تربیت “غیر السنتکم” فرا گرفته شود. در واقع شیوه تربیتی این است که تربیت بر مبنای  رفتار صحیح قرار دارد و در این مفهوم همه اعضای این جقه از سرگروه گرفته تا عضو همه مربی اند. اهل البصر این فضا را به وجود آورده است که تربیت یک مقوله دو جانبه باشد. یعنی سرگروه و اعضای حلقه بتوانند از همدیگر تاثیر بپذیرند و توامان بر هم تاثیر بگذارند ، به قول معروف تربیت جاده یک طرفه نباشد که فقط مربی بخواهد بر اعضا اثر بگذارد.

* مسئول حلقه صالحین اهل البصر (کارشناس ارشد علوم سیاسی)

۹۲/۰۹/۰۱

نظرات  (۱)

۰۱ آذر ۹۲ ، ۱۹:۲۸ مرکز فرهنگی قرانی امامزاده باقر ع
سلام با افتخار لینک شدید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Susa Web Tools