مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

arrow
خبرنامه سایت
فیسبوک صالحین
پرتال صالحین خیبری
خاکریز ما

codes and tools for blog

مربی محور - مسجد مدار

گام نخست در تربیت، طهارت است، همچنانکه گام نخست در عبادت طهارت است.

«طهارت شریعت به آب است و طهارت طریقت به تخلیه هوا و هوس و طهارت حقیقت خالی کردن قلب است از غیر حق تعالی»

عضویت در خبرنامه ایمیلی
امکانات سایت
دیگر پایگاه های ما
آخرین نظرات
دوستان صالحین
دفاتر مراجع عظام تقلید

نقش اثرگذار مربی در انتخابات

دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۱۹ ب.ظ

در کشور ما مسائل و موضوعات مختلفی وجود دارند که به نحوی در سرنوشت افراد تاثیر می‌گذارند.  به عنوان مثال انتخابات شوراهای شهری و محلی،‌انتخابات خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری هر کدام ویژگی و اهمیت و ارزش خاص خود را دارند. آنچه که در پیش روی داریم، انتخابات ریاست جمهوری است که یکی از مهمترین و اثرگذارترین انتخابات کشور است زیرا:

1- حداقل به مدت چهار سال سرنوشت کشور از ابعاد مختلف چون اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به رئیس‌جمهور و وزرا که تیم کاری او هستند واگذار می‌شود.

2- جهت‌گیری‌های دولت می‌تواند موجب وفاق ملی و همگرایی کلیه نظام‌های اثرگذار و در نهایت به وجود آمدن آرامش در کشور شود و یا برعکس اختلاف و تشدد درگیری‌های تضعیف‌کننده کشور را به وجود آورد.

3- سیاست‌های خارجی دولت می‌تواند موجب افزایش اقتدار کشور در صحنه بین‌المللی شده و یا برعکس موجب انفعال و تاثیرپذیری از قدرت‌ها شود.

در هر صورت عملکرد دولت در طول چهار سال می‌تواند در همه زمینه‌ها کشور را چندین پله ارتقاء و تکامل بخشیده و یا موجب سقوط آن از مرتبه‌ای که دارد شود. بنابراین هرگونه کوتاهی در این زمینه خطایی بزرگ و نابخشودنی است. این ادعا برگرفته از کلام حضرت امام خمینی (ره) می‌باشد که فرمود:

"همه در پیشگاه خداوند متعال مسئول می‌باشند. از این قرار، ملت از مراجع و علمای بزرگ تا طبقه بازاری، کشاورز، کارگر و کارمند، همه و همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می‌باشند. چه نسل حاضر و چه نسل‌های آتیه؛ و چه بسا که در بعضی مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهی باشد که در راس گناهان کبیره است.

ملاحظه می‌شود که امام فرمود گاهی مسامحه در راس گناهان کبیره است. مقام معظم رهبری اهمیت انتخابات را به نوع دیگری بیان می‌کنند و می‌فرمایند: "انتخابات سرمایه‌گذاری عظیم ملت ایران است، مثل اینکه شما سرمایه سنگین و عظیمی در بانک می‌گذارید، بانک با آن کار می‌کند و شما از سودش استفاده می‌کنید؛ انتخابات چنین چیزی است. ملت ایران سرمایه‌گذاری عظیمی را می‌کند. سپرده‌گذاری بزرگی را انجام می‌دهد و سود آن را می‌برد. آرای یکایک شما مردم هم سهمی است از همان سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری ... هر چه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد.


آنچه بیان شد یک تکلیف عمومی است که همه مردم باید انجام دهند، اما مربیان و سرگروه ها به عنوان افراد مورد قبول گروه  وظیفه بزرگ دیگری هم علاوه بر وظایف عمومی به عهده دارند. چرا که مربی و سرگروه مرجعی قابل قبول و موثق برای حلقه محسوب می‌شود. بنابراین هرگونه موضع‌گیری کند در حلقه ها  تاثیر خواهد داشت.


آنچه از مربیان و سرگروه های عزیز می‌توان انتظار داشت عبارتند از:


1- تبیین جایگاه نظام اسلامی در جهان:

جمهوری اسلامی الگوی جدید حکومتی است که پس از حدود 1400 سال بر محور ولایت فقیه با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و فداکاری مردم مسلمان ایران شکل گرفت و با شهادت جمعیت عظیمی از مردم و مدیریت حضرت امام و مقام معظم رهبری استمرار یافت و تثبیت گردید. از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی استکبار در شکل‌های گوناگون برای شکست و محو آن از راه‌های مختلف تلاش کرد که با پایمردی مردم،‌همه توطئه‌ها خنثی شد و کشور همچنان بالنده است. موقعیت کنونی وضعیتی حساس را به وجود آورده است. این وضعیت باید شرح داده شود و برای نشان دادن قدرت نظام، باید یک مانور بزرگ انجام داد و این مانور پس از 22 بهمن سال گذشته، شرکت گسترده در انتخابات خرداد 1392 است.


2- تبیین جایگاه دخالت در سرنوشت:

هر فردی به طور طبیعی توقع دارد آنچه را که به نظر او درست است اجرایی وعملیاتی شود. واضح است این خواسته باید از مجاری خاصی که قانون اساسی پیش‌بینی کرده است انجام شود و این مجرا شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است. مدیر اجرایی کشور به مدت چهار سال رئیس‌جمهور و تیم اوست. بنابراین با شرکت و انتخاب فردی که خواسته و ایده‌اش مانند خواسته و ایده فرد است شخص می‌تواند موجبات اجرایی شدن نظرات خود را به وجود آورد. این امر به خوبی از عهده مربیان محترم بر می‌آ‌ید.


3- تحلیل ملاک و معیارهای فردی یک رئیس‌جمهور و تراز جمهوری اسلامی:

همان‌طور که بیان شد مربی و سرگروه اولین مرجع مورد اعتماد در گروه است . او  می‌تواند معیارها و ملاک‌های ویژه یک رئیس‌جمهور در شان کشور جمهوری اسلامی را که از منابع موثق جامعه کسب کرده است برای متربیانی که با او ارتباط دارند و معمولا برای کسب نظر به او مراجعه می‌کنند ارائه دهد.


4- تبیین ملاک‌های رفتار انتخاباتی:

مربیان باید رفتارهای درست انتخاباتی را بیان کنند و به دور از هر جناحی ملاک و معیارهای کلی این حوزه را برای متربیان طرح‌ نمایند. مربی چون در ارتباط با جوانان و نوجوانانی هستند که والدین آنان ممکن است گرایش‌های خاصی به بعضی از داوطلبان ریاست جمهوری داشته باشند، لذا به عنوان یک رهبر فکری و مورد اعتماد متربیان و خانواده‌ها لازم است مشابه مقام معظم رهبری که اصول کلی و ضرورت اصلی انتخابات را مطرح می‌کنند، آنان بر آن تاکید داشته و اصلا وارد آن بخش از دیدگاه‌های شخصی که معمولا هر فردی از جمله مربی برای خود دارد نشوند. تا به این وسیله سلامت انتخابات هرچه بشتر تحقق یابد.

نظرات  (۱)

تشکر هم سنگر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Susa Web Tools