مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

arrow
خبرنامه سایت
فیسبوک صالحین
پرتال صالحین خیبری
خاکریز ما

codes and tools for blog

مربی محور - مسجد مدار

گام نخست در تربیت، طهارت است، همچنانکه گام نخست در عبادت طهارت است.

«طهارت شریعت به آب است و طهارت طریقت به تخلیه هوا و هوس و طهارت حقیقت خالی کردن قلب است از غیر حق تعالی»

عضویت در خبرنامه ایمیلی
امکانات سایت
دیگر پایگاه های ما
آخرین نظرات
دوستان صالحین
دفاتر مراجع عظام تقلید

مسجد یا حلقه؟

سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۳۰ ق.ظ

آیا ابتدا باید متربی را جذب مسجد نمود سپس او را به حلقه ها هدایت کرد یا بالعکس؟

در پاسخ به این سوال باید گفت جذب افراد به مسجد موضوعیت دارد و مباحث حلقه باید طوری چیده شود که افراد، در نهایت، جهت ارتباط با خدا جذب مسجد شوند. این امر، هدف اصلی است.
حال باید دید که متربیان در چه سطحی می‌باشند؛ اگر سطح بالایی داشته باشند، بلافاصله آنها را جذب مسجد کنید، ولی اگر سطح آنها معمولی باشد که اکثراً هم این‌چنین هستند، ابتدا آنها را جذب برنامه‌های حلقه کنید و سپس آرام‌آرام آنها را جذب مسجد نمایید.

۹۲/۱۱/۱۵

نظرات  (۶)

سلام
فرمایش شما متین.
مشکل اساسی شجره این است بعضا دنبال مرید پروری هستند.
افرایش معلومات ن رشد تربیت و...
پاسخ:
سلام علیکم
متاسفانه مرید پروری نه فقط در بحث شجره بلکه در بسیاری از تشکل های مذهبی ما معظلی است که در مورد ریشه های این معظل هم نمیشه زیاد صحبت کرد چون کار به جاهای باریک میکشه
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۳۱ شهید گمنام
امام هادى(سلام الله علیه) به حمّاد رازى فرمودند :هرگاه در قلمرو خود در کار دین به مشکلى دچار شدى، آن را با عبد العظیم حسنى در میان بگذار .
سلام دوست عزیز!
اومدم بگم اگه مایل به تبادل لینک هستی بیا وبم بگو تا تبادل لینک کنیم ..
موفق باشی ..!
یا علی
۱۶ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۴۸ مروارید لحظه ها
خیلی به وبلاگ شما سر می زنم اما به سختی و صبر زیاد با لا میاد

با سلام و تشکر از حضور شما در وبلاگم
با توجه به اینکه مسئول حلقه تربیتی صالحین در مدرسه ی خودم هم هستم
بین وبلاگ رو برای مطالب حلقه ها و دانش آموزان ساخته ام

واحد بسیج دانش آموزی دبستان محمد جواد افغانیان
http://basssyj1392.ibsblog.ir/
پاسخ:
سلام علیکم
انشاء الله وبلاگ رو به زودی سایت پشتیبان راه اندازی میشه تا در صورت بروز مشکل از سایت صالحین استفاده بفرمایید.
وبلاگ واحد بسیج دانش آموزیتون هم لینک شد.

سلام
من سرود زیاد دارم چون مربی گروه سرود در مشهد هستم ، مربی صالحین هم هستم .
شما موضوع و مناسبت رو بگین تا سرود اون مناسبت رو براتون بفرستم تا توسایت بذارین و بقیه هم استفاده کنند و ثوابی هم به من برسه
میتونم سرود های باکلام و بی کلام رو براتون ایمیل کنم یا هرطریقی که بگین براتون میفرستم
پاسخ:
سلام علیکم
شماره تماسم رو از به ایمیلتون ارسال کردم منتظر تماستون هستم
۱۸ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۱۰ دانش آموز مسلمان
سلام و تشکر...
یا حسین./

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Susa Web Tools