مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

مربی محور - مسجد مدار

مبانی و اصول کار فرهنگی ،تربیتی و تشکیلاتی ویژه مربیان صالحین و فعالان مجموعه های تربیتی و فرهنگی

arrow
خبرنامه سایت
فیسبوک صالحین
پرتال صالحین خیبری
خاکریز ما

codes and tools for blog

مربی محور - مسجد مدار

گام نخست در تربیت، طهارت است، همچنانکه گام نخست در عبادت طهارت است.

«طهارت شریعت به آب است و طهارت طریقت به تخلیه هوا و هوس و طهارت حقیقت خالی کردن قلب است از غیر حق تعالی»

عضویت در خبرنامه ایمیلی
امکانات سایت
دیگر پایگاه های ما
آخرین نظرات
دوستان صالحین
دفاتر مراجع عظام تقلید

مشکلات جنسی اعضای حلقه

سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۲۳ ب.ظ

اگر مربی یا سرگروه به مشکلات جنسی یکی از اعضای حلقه آگاهی پیدا کرد چگونه میتواند به او کمک کند؟


اگر شما به عنوان سرگروه یا مربی حلقه هستید، در چنین مواردی ابتدا باید سعی کنید که با کم‌توجهی و کنایه‌وار، او را متوجّه اشتباه خود کنید و تا جایی که امکان دارد به‌طور مستقیم با او در این مورد مواجه نشوید؛ زیرا باید حریم مطرح شدن چنین گناهانی تا حدّ امکان، بین مربی و اعضای حلقه شکسته نشود و حتی به همین اندازه نیز برای متربّی عادی نشود. البته اگر این مرحله تأثیری نداشت و نتیجه مطلوب حاصل نشد، باید به مرحله بعد روی آورید؛ یعنی سراغ صحبت‌های خصوصی و مشاوره‌ای بروید، یعنی از موضع نرم و خیرخواهانه با او صحبت کنید و از آسیب‌‌ها و پیامدهای مخرّب این گناه در دنیا و آخرت، برای او بگویید. باید مواظب بود که در این مرحله هرگونه برخورد تند و خشن می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد؛ یعنی باعث لجاجت و سرسختی بیشتر فرد شود.

از دیگر راه‌های بازداشتن او از چنین اعمالی، تشویق او به حضور پررنگ‌تر در برنامه‌های حلقه و مراسمات مسجد است که حتی می‌توانید با دادن مسئولیت به او، انرژی او را در چنین برنامه‌هایی به‌کار بندید تا فکر و ذهن و وقت او را از کارهای سابق منحرف کنید. حضور در هیئت و عزاداری اهل‌بیت علیهم‌السّلام، می‌تواند تأثیر زیادی در بازداشتن او از این گناه کند، پس چنین فضایی را برای او فراهم کنید. شما به عنوان مربی حلقه باید در ضمن توجه متمرکز بر روی این شخص، مواظب ارتباط او با دیگر اعضای حلقه هم باشید و دقت کنید که بقیه اعضا از او یاد نگیرند و در آنها تأثیر نگذارد. ضمناًٌ ممکن است که لازم باشد او را به یک مشاور متخصص در این زمینه معرفی کنید و آن مشاور قطعاً‌ تأثیر عمیق‌تری بر او خواهد گذاشت. همچنین در این موارد نباید از نقش خانواده و دوستان آن فرد در این زمینه غافل شد؛ چراکه گاهی ممکن است خانواده بتوانند زمینه بیرونی چنین مواردی را برطرف کنند؛ مثلاً دسترسی به ماهواره، اینترنت و تلفن همراه را برای فرزند خود محدود کنند. همچنین در مواردی لازم است دوستان فرد تغییر کنند؛ چراکه ممکن است منشأ بروز چنین مسائلی دوستان آلوده به این موارد باشد که باعث تحریک این فرد شده‌اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Susa Web Tools